Kui sa pole ammu joonistanud. Kuidas saada käsi soojaks?

posted in: Uncategorized | 0

Kui joonistamine sinu igapäeva rutiini ei kuulu, siis võib alguses pliiatsi kontrollimine raskusi valmistada. Tahad teha ringi, aga välja kukub ovaal?Tuttav tunne! 🙂 Kui inspiratsioon kannustab ja tahad pildi kiiresti paberile saada, siis on päris raske hoog maha võtta ja hakata tegema jooneharjutusi. Küll aga tasub see ära.

See on tegelikult üks hea põhjus, miks igapäevaselt kasvõi ühe sketši tegemine oluline on. Lisaks käelisele täpsusele hägustub aja jooksul ka oskus näha detaile ja joone kuju.

Siinkohal näitan soojendusharjutusi, mida ise olen praktiseerinud:

  1. Ringid. Ürita joonitada vaba käega erinevates suurustes ringe. Proovi jõuda selleni, et ringid ei tuleks lopergused ja algus ning lõpp-punkt jookseksid täpselt kokku (ideaalne ring). Tee nii päri- kui ka vastupäeva. Suuremad ringid võid omakorda täita väiksematega.
  2. Ruudud. Joonista eri suurustes ruute nii, et enne iga külje tõmbamist tõstad pliiatsi paberilt üles. Proovi teha erisuunaliste tõmmetega.
  3. Paralleelsed jooned. Tõmba üks sirge joon ja siis proovi järgmised jooned kõrvale tõmmata samamoodi sirgelt ja võrdse vahega. Tee samuti ülevalt alla, alt üles, vasakult paremale, paremalt vasakule ja diagonaalis.
  4. Punktide ühendamine. Võta tühi paber ja tekita üle lehe erinevaid punkte. Kui punkte on piisavalt, siis hakka neid sirge joonega ühendama. Kui käsi on külm, siis on pikemate joonte tegemisel tavaline, et joon jookseb oma sihtmärgist mõõda, aga eesmärk on jõuda selleni, et suudad tõmmata täpse sirge joone punktist punktini.
  5. Joonte üle tegemine. Tõmba harilikuga eri pikkuses jooni, kaari ning siis võta kas pasta- või tindipliiats ja proovi need täpselt üle teha. Vaata kui pihta saad esialgsele.

Minu kõverikke saab näha siin:

Igat harjutust võiks teha lausa ühe A4 paberi täie. Siin pole mõtet teha üht joont kaua aega, vaid pigem teha kiiremas tempos ja proovida võimalikult palju paberit ära täita. Mida rohkem liigutust läbi teha, seda paremini ta lihasmällu talletub ja siis on kindlasti julgem tõsisema töö kallale asuda!

Jälgi kindlasti ka seda, kui tugevalt sa pliiatsit käes hoiad. Ega mitte kramplikult? Püüa teadlikult lasta käsi vabaks. Käsi ei tohiks pärast valus olla.

Kui käsi on soojaks saadud ja plaanis soetada värvipliiatseid, siis loe enne seda postitust.

Head joonistamist!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga